Výrobci / značky
Kategorie      

Často kladené dotazy

Úvod FAQ

Proč u vás nemohu platit platebními kartami nebo online bankovnictvím?

Jsme malý rodinný e-shop zapálených cyklo cestovatelů. Během delších cest nebo expedic dokonce e-shop na nějakou dobu "vypínáme" (nejdou finalizovat/odesílat objednávky). Online platební systémy v současné podobě jsou pro nás neúměrnou finanční  a administrativní zátěží (měsíční poplatky, % z transakce, účetnictví si z velké části zpracováváme sami). Dalším podstatným důvodem je i fakt, že v případě nedostatečného počtu objednaného zboží na skladě nemusíme řešit a zaúčtovávat případné vrácení části již připsané platby. 

Proč váš e-shop neumí/neumožňuje to či ono?

Náš e-shop je vytvořen na administrativní platformě Atomer. Znamená to tedy, že náš e-shop není tvořen individuálně, ale je součástí platformy, na které fungují další stovky e-shopů a my jsme si jen individuálně upravili jednu z nabízených provozovaných šablon. Jakékoliv změny tedy dělá tvůrce hromadně a až na výjimky pro všechny. Výhodou tohoto řešení je především obrovská finanční úspora (roční náklady jsou za zlomek ceny individuálního řešení) a to nám velice usnadňuje náš nomádský styl života a eliminuje rizika. Nevýhodou je samozřejmě nemožnost úplného přizpůsobení e-shopu našim potřebám.

Proč máte u dobírky napsáno "NA DOBÍRKU NELZE POSLAT DO Z-Boxu a Alzaboxu"?

Opět to souvisí s administrátorem e-shopu, který dosud (přes naše četná naléhání) neoddělil v systému klasická výdejní místa a boxy tak, jak to Zásilkovna dodatečně učinila, a také s tím, že nemáme se Zásilkovnou nevýhodnou smlouvu na platební systémy (dobírku je potřeba platit přes platební brány třetích stran). Takže i když vám systém v košíku umožní zaškrtnout dobírku a zadat Z-Box/Alzabox, nás systém následně nenechá vytvořit štítek na zásilku, protože není vlastně jak vybrat dobírku a musíme zbytečně opět řešit se zákazníkem, jak to tedy pošleme.

Dokážeme pouze ve správě našeho účtu v systému Zásilkovny úplně vypnout doručování do boxů a tím tedy zcela znemožnit odesílání zásilek do více jak 9000 boxů i zákazníkům, kteří zaplatí u nás převodem na účet. A to zatím nechceme. Bohužel nešvar doby, kdy mnoho lidí skoro nic nečte a jen slepě kliká, na co jde, nás nakonec může donutit i toto udělat. Ale spíše doufáme, že to jednou administrátor upraví.

Proč neumožňujete alespoň rychlou QR platbu / proč nemají vaše faktury QR kód?

To je věc, která nás hodně trápí, kterou se snažíme řešit a u které je opět "zakopaný pes" především u administrátora této e-shopové platformy. Faktury a platební doklady generuje tento systém a ten ve vytvořených dokladech generovat QR kódy neumí. A jelikož se jedná o starší a již vývojově uzavřený systém, tak naděje dostat QR kód na fakturu je mizivá. Takže jediným řešením by bylo zobrazení QR kódu na obrazovce po objednání, případně vygenerování QR kódu do potvrzovacího emailu. Zde ale narážíme na velkou neochotu administrátora systému. Situaci proto zatím řešíme tak, že u objednávek, kdy jsme u stolního PC, vygenerujeme QR kód ručně v našem bankovnictví a přiložíme ho do přílohy k platebnímu dokladu. Pokud ale zrovna nejsme u PC, necháme po kontrole objednávky systém vygenerovat platební doklad jedním klikem například z mobilu, abychom nezdržovali dobu mezi objednáním a vystavením platebních dokladů (QR kód můžeme po vyžádání následně doposlat). Vůbec to není ideální stav a věříme, že se nám podaří vymyslet lepší řešení. 

Proč systém rovnou nepošle v potvrzovacím emailu stručné platební údaje (účet, VS, částka)?

Toto je samozřejmě technicky možné i jednoduché, ale problém pro nás je především v tom, že když něco nemáme v potřebném množství, nejde již objednat a podobně, musíme kromě vracení peněz tvořit následně i opravné doklady. A věřte, že s e-shopem je nepředstavitelné byrokracie až až, takže tímto opatřením zajistíme, že nejprve provedeme kontrolu objednávky a až následně necháme systém vygenerovat platební doklad v PDF formátu (případně přiložíme i QR kód). V případě nesrovnalostí nejprve kontaktujeme zákazníka. 

Nepřišel mi potvrzovací email objednávky / nepřišly mi podklady pro platbu

Potvrzení o přijetí vaší objednávky odesílá systém vždy a ihned, email byste měli mít během pár minut. Pokud vám potvrzovací email nedošel ani do cca 2-3 hodin od odeslání objednávky, důvody bývají většinou dva. Špatně jste vyplnili email a ten odešel na špatnou adresu, případně je nedoručitelný, nebo email skončil ve vaší spamové složce. Doporučujeme nejprve prohlédnout všechny vaše emailové složky (především tu spamovou), a pak nás kontaktovat (mailem nebo telefonicky).

Mohu platit dobírku kartou?

V případě GLS ano, v případě Zásilkovny ne. Když si tedy vyberete doručení na adresu, 99% zásilek předáváme dopravci GLS a ten (podobně jako ČP) umožňuje platit dobírky platebními kartami. A to ve své režii! Naopak Zásilkovna přenáší veškerou finanční i administrativní zátěž na obchodníka, což je pro nás neakceptovatelné. Proto zásilky posílané přes Zásilkovnu musíte na výdejních místech (i na adresách) platit pouze v hotovosti.

Mohu si nechat poslat zásilku na výdejní místo nebo do boxu jiného dopravce?

Ano, u GLS to možné je, bohužel nám systém e-shopu zatím nedokáže zobrazovat mapu s výběrem výdejního místa/boxu. Pokud si výdejní místo sami najdete na https://ps-maps.gls-czech.cz/ a vložíte nám ho v objednávce do poznámky, není problém vaší zásilku nasměrovat do něj. (Výběr dobírky u GLS parcel boxů a u Alzaboxů probíhá přes online platební bránu dopravce)

Copyright 2015 - 2025 © kilometry.cz